Köpölyökről...

Köpöly - Mikor, miért és hogyan érdemes használni?

Aligha létezik még egy olyan méregtelenítési megoldás, ami olyan gazdag múltra tekintene vissza, mint a köpölyözés. A vákuumon alapuló módszer jótékony hatását már az ókori Kínában és Perzsiában is ismerték, napjainkban pedig egyre többen fedezik fel ennek a kíméletes, mégis hatékony eljárásnak a csodáit. Cikkünkből kiderül, pontosan mik az előnyök, milyen panaszokra nyújt megoldást és milyen trükkökkel tehető még eredményesebbé a köpölyös kezelés.

Népi megoldás a népbetegségek ellen

Narancsbőr, megfázás, izomláz, allergia, menstruációs görcsök, anyagcsere rendellenességek. Legyünk bár nők vagy férfiak, idősek vagy fiatalok, a felsorolt betegségek közül menthetetlenül találkozni fogunk egyikkel-másikkal életünk során. A köpölyözés a vérkeringés növelésével, a sejtek anyagcseréjének fokozásával és az izmok ellazításával segít a tünetek enyhítésében. Bizonyos esetekben azonban tartózkodni kell a módszertől. Ilyen lehet egyebek mellett a magas láz, fertőző betegség, bőrallergia vagy a szívelégtelenség.

Egy köpöly, számos technika

A köpölykészlet beszerzése után a következő lépés, hogy megtanuljuk használni az eszközt. Több módszer közül is választhatunk, melyek mind más és más problémákra jelentenek gyógyírt.

• Csúsztatásos technika: A legelterjedtebb módszer, aminek a lényege, hogy a köpölyt folyamatosan húzogatjuk a bőrfelületen. Használhatjuk izomfájdalom és reumatikus panaszok esetén is.
  • Villám: Ahogy a neve is mutatja, ez a technika a gyorsaságról szól. Ahogy felhelyezzük a köpölyt már szedjük is le, majd ezt ismételgetjük egymás után. Izomlázra vagy a legyengült szervezet megerősítésére javasolt.
  • Általános: A betegségek megelőzésére használatos eljárás során nagyjából 15-20 percig szokás a bőrfelületen hagyni a köpölyt. Speciális – és némileg fájdalmas – változat a véreztetéses technika, ahol apró sebet ejtenek a bőrön a kezelés előtt. Méregtelenítésre tökéletes.

Köpölyözés