Kineziológiai tapaszokon túl...

Köpölyözés - Mikor, miért és hogyan érdemes használni?

2018.12.11 10:04
Köpölyözés - Mikor, miért és hogyan érdemes használni?

Aligha létezik még egy olyan méregtelenítési megoldás, ami olyan gazdag múltra tekintene vissza, mint a köpölyözés. A vákuumon alapuló módszer jótékony hatását már az ókori Kínában és Perzsiában is ismerték, napjainkban pedig egyre többen fedezik fel ennek a kíméletes, mégis hatékony eljárásnak a csodáit. Cikkünkből kiderül, pontosan mik az előnyök, milyen panaszokra nyújt megoldást és milyen trükkökkel tehető még eredményesebbé a köpölyös kezelés.

Népi megoldás a népbetegségek ellen - Mire jó a köpölyözés?

Narancsbőr, megfázás, izomláz, allergia, menstruációs görcsök, anyagcsere rendellenességek. Legyünk bár nők vagy férfiak, idősek vagy fiatalok, a felsorolt betegségek közül menthetetlenül találkozni fogunk egyikkel-másikkal életünk során. A köpölyözés a vérkeringés növelésével, a sejtek anyagcseréjének fokozásával és az izmok ellazításával segít a tünetek enyhítésében. Hivatásos, profi sportolók egyre gyakrabban akalmazzák sérülésekből való gyorsabb felépülés reményében is. Nem elhanyagolható a köpölyös-kezelés a szépészeti kezelések között sem. A bőr kötőszöveteire gyakorolt hatása miatt a ráncok kisimításában, a bőr feszességének, rugalmasságának növelésében valamint a méregtelenítési kezelésekben is érdemes lehet kipróbálni a köpölyözést. Továbbá vérnyomás problémáknál, ízületi gyulladások esetén, cukorbetegség és húgyúti fertőzések kezelésében is alkalmazták már ezt az eljárást.

Mikor nem ajánlott a köpölyözés? Mik a köpölyözés ellenjavallatai?

Bizonyos esetekben azonban tartózkodni kell a módszertől. Ilyen lehet egyebek mellett a magas láz, fertőző betegség, bőrallergia vagy a szívelégtelenség. Egyes bőrbetegségek pl. ekcéma vagy pikkelysömör esetén a bőr állapotának romlása is előfordulhat ugyanakkor számos esetben kozmetikai célú alkalmazása is ismert. A kezelés előtt kezelőorvosunktól kérhetünk szakvéleményt, hogy számunkra biztonságos vagy ajánlott-e a köpölyözés.

A köpölyök fajtái

Anyagukat tekintve a köpölyök többfélék lehetnek. Az üveg, a műanyag (akril) és a szilikon köpölyök közül mikor melyiket érdemes használni? Ez nemcsak a pácienstől függhet, hanem a köpölyözési terapeutától is vagy éppen az alkalmazott technika módjától is. Működésük szerint az egyik legegyszerűbb a szilikon köpöly valamint a gumilabdával ellátott köpöly. A nagyobb kofferes készletek már professzionális felhasználásra is megfelelnek.

Többnyire a köpölyözés kezelés során egy-egy típust használnak, de előfordul hogy különböző típusok kerülnek a bőrfelületre a kezelés során.

köpölyök fajtái

Egy köpöly, számos technika

A köpölykészlet beszerzése után a következő lépés, hogy megtanuljuk használni az eszközt. Több módszer közül is választhatunk, melyek mind más és más problémákra jelentenek gyógyírt.

• Csúsztatásos technika: A legelterjedtebb módszer, aminek a lényege, hogy a köpölyt folyamatosan húzogatjuk a bőrfelületen. Használhatjuk izomfájdalom és reumatikus panaszok esetén is.
  • Villám: Ahogy a neve is mutatja, ez a technika a gyorsaságról szól. Ahogy felhelyezzük a köpölyt már szedjük is le, majd ezt ismételgetjük egymás után. Izomlázra vagy a legyengült szervezet megerősítésére javasolt.
  • Általános: A betegségek megelőzésére használatos eljárás során nagyjából 15-20 percig szokás a bőrfelületen hagyni a köpölyt. Speciális – és némileg fájdalmas – változat a véreztetéses technika, ahol apró sebet ejtenek a bőrön a kezelés előtt. Méregtelenítésre tökéletes.

Amennyiben nem viszonteladóként vagy szakemberként szeretne köpöly kínálatunkból válogatni, látogasson el Sportgyógyászati Webáruházunkba, ahol számos üveg, szilikon vagy műanyag köpöly szett, köpölyöző gép, köpöly készlet közül rendelheti meg a legmegfelelőbbet!